GKN “Face Spline”: Izmēra mazināšana nebeidzas pie pusasīm

GKN patentētā “Face Spline” tehnoloģija nodrošina rumbu savienojumiem mazāku svaru, bet augstāku spēka pārnesuma produktivitāti.

Rosrātē, 2016. gada 21. oktobrī. – Atslēgas vārds “izmēra mazināšana” (“downsizing”) bieži asociējas ar dzinēja tehnoloģiju. Taču arī citas transportlīdzekļu sastāvdaļas ir jāoptimizē mazāka svara un augstākas funkcionalitātes virzienā, ja vien degvielas patēriņš un emisija tiek mazināti efektīvi un ilgtspējīgi. Tajā pašā laikā noteikti ir jāsaglabā vai pat jāpalielina produktivitāte. Tieši šo mērķi transmisiju speciālists GKN sasniedza ar pilnībā jaunu risinājumu rumbu savienojumiem.

Tā saucamā “Face Spline” konstrukcija veido pastāvīgu savienojumu starp piedziņas vārpstas fiksēto šarnīru un riteņa rumbu.

Tā ir zināma arī kā “Face Spline”, tā kā griezes moments riteņa rumbai tiek nodots caur robainajām šarnīra un rumbas virsmām. Konstrukcija ir kļuvusi ievērojami vienkāršāka, salīdzinot ar ierastajiem mūsdienu vārpstu savienojumiem, bet vienlaikus tiek samazināts arī svars (salīdziniet 1. un 2. att.). “Face Spline” tiek kombinēta ar citu GKN tehnoloģiju ST – pusass dubulto lodīšu “Twin Ball” ar tām paredzētajiem S formas pretējiem celiņiem. Tādējādi efektivitāte palielinās vēl vairāk. Papildu labums tiek gūts, pateicoties mazākai iekšējai šarnīra berzei.

Šie rumbas savienojumi ir ideāli piemēroti nākotnes turbīnām ar lielu griezes momentu un elektrodzinējiem. Turklāt svara taupīšana tieši rumbā ne tikai palīdz kompaktumam, bet vienlaikus arī samazina neatsvērto masu. Šajā GKN “Face Spline” konstrukcijas gadījumā tiek sasniegta neatsvērtās masas samazināšanās par aptuveni 20 %, kam pateicoties ievērojami uzlabojas braukšana un vadība. Vienlaikus ievērojami vienkāršāks kļūst salikšanas process montāžas laikā, piestiprinot un centrējot daļas, pazūd vaļīgums starp vārpstu un riteņa rumbu.

Šī lietderība jau ir pārliecinājusi transportlīdzekļu ražotājus, piem., BMW, kuri ir izvēlējušies GKN “Face Spline” tehnoloģiju jauniem automobiļu modeļiem ar X-Drive dzinēju.
GKN Land Systems” tirgum piedāvā “Face Spline” tehnoloģijas detaļu sortimentu visiem BMW modeļiem, kuriem tā tika uzstādīta rūpnieciski,” – saka Franks Hürters, automobiļu rezerves daļu tirgus komercdirektors. – “Šī tehnoloģija tirgum tiek piegādāta oriģināla, bez jebkādām konstrukcijas kvalitātes izmaiņām vai kompromisiem. Tas ļauj neatkarīgām autodarbnīcām apkalpot visjaunākos un modernākos automobiļus, kas tām ir īpaši lietderīgi nekomplicētas un uzticamas montāžas dēļ.”

Par GKN
GKN ir pasaules vadošais transmisijas komponentu un sistēmu piegādātājs. Šādas pozīcijas tirgū pamatā ir ilglaicīga tehnoloģiju kompetences tradīcija. “GKN Service International” piegādā oriģinālās GKN daļas arī pasaules otrreizējam tirgum. Tādām preču zīmēm kā SPIDAN un LÖBRO piedāvājam Jums platu pusasu, garenisko kardānvārpstu, šarnīru un aizsargu komplektus un citas transportlīdzekļu daļas caur vairumtirgotāju un vietējo mazumtirgotāju piegādātāju tīklu. Vairāk informācijas: www.gknservice.com
gkn1
1. attēls “Undercut Free” un “Face Spline” tehnoloģiju savienojuma konstrukcija

“Face Spline” konstrukcija veido pastāvīgu savienojumu starp riteņa rumbu un fiksēto pusass šarnīru, pateicoties “Undercut Free”, robaino virsmu savienojuma vietā. Konstrukcija tiek centrēta caur šarnīra un rumbas konusveida virsmām un tiek spēcīgi piestiprināta ar anti-noguruma skrūvi.
gkn2
2. att. Tradicionālas sistēmas konstrukcija

Salīdzinājumam ir sniegta tradicionālā pusass šarnīra konstrukcija ar skrūvi. Lielāka tās sarežģītība nozīmē arī lielāku svaru.
BMW “Face Spline” pusass paraugs:
BMW_Face_Spline